Kirjoittaja Aihe: MX-5 verotus  (Luettu 86830 kertaa)

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #30 : 22.04.08 - klo:15:58 »
Allekirjoitan myös useimmat kohdat tuosta. Varsinkin takaluukussa usein näkyy peilaamalla pieniä lommoja. Itsellä veny budjetti yli tonnilla kun huomasin ettei halvalla tosiaan saa hyvää, ainakaan keväällä. Syksyllä olis pitäny lähtee jo etsiin autoa. Lukkoperää on vaikee kurkkimalla selvittää. VIN numeron perusteella tuon saa kyllä selville. Omaa autoa ei päässyt edes koeajamaan. Antoivat avaimet vasta kun rahat oli tilillä. Tosin kyseessä oli merkkiliike (myöskin Hampurin seudulla) joka antoi autolle takuun.

Opus5 onko mitään kuvia vielä esillä missään?
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Opus5

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 171
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #31 : 22.04.08 - klo:17:27 »
Mun budjetille kävi vielä hassummin, tähtaimessä oli tavallinen NA ja sitten ruokahalu kasvoi ja vaihtui NBksi ja sitten ne halvimmat joutui reputtamaan. Mutta yhtään ei kaduta - ainakaan vielä.
Sellaisia kuvia joita kehtaisi muille näyttää ei vielä ole mutta palataan asiaan.

hypretype9

  • Juniori
  • Viestejä: 6
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #32 : 13.05.08 - klo:02:59 »
Pitäiskö valittaa vielä jälkikäteen?? Maksoin 07 veroja -00 80000 ajetusta 5200€!! Olikohan siinä joku virhe??   >:( :o ???

Zero8

  • Juniori
  • Viestejä: 45
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #33 : 13.05.08 - klo:21:32 »
Niin tämä uusi verouudistus nimenomaan toimii näin:

verotuksessa sovelletaan päästötietoa, joka on merkitty tai pitäisi merkitä ajoneuvoliikennerekisteriin auton teknisiin tietoihin. Auton päästöt on merkittävä ajoneuvorekisteriin, kun auto on otettu ensimmäisen kerran käyttöön 1.1.2002 tai myöhemmin tai auto on otettu ensimmäisen kerran käyttöön 1.1–31.12.2001 ja sen kokonaismassa on enintään 2 500 kg.

Nyt kun näitä 98-00 autoja on verotettu 17,5 veroprosentilla, niin voiko luottaa siihen että myös jatkossa prosentti on sama? Eli voiko jokin instanssi yht´äkkiä merkitä todelliset päästölukemat tuonne ajoneuvoliikennerekisteriin ja siten nostaa veroprosenttia? Lähes mikä tahansa tuntuu kyllä olevan mahdollista, kun Suomen autoverotuksesta puhutaan.
NBFL 1.6

Zero8

  • Juniori
  • Viestejä: 45
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #34 : 21.05.08 - klo:10:54 »
Suomen miata-kanta kasvaa ilahduttavalla vauhdilla. Huhtikuun veropäätöstiedoissa peräti 13 MX-5:ttä !
NBFL 1.6

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #35 : 21.05.08 - klo:11:08 »
Niinpä näkyy. Oli tuolla myös munkin 5000e liian pienellä verotusarvolla oleva "Coupe"  ;). Suurin osa noista näyttää olevan 1.6 NA malleja
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

janne

  • Juniori
  • Viestejä: 1
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #36 : 21.05.08 - klo:11:25 »
Ja poikkeuksena mun 1,8 NB. Vm2000, ajettu 94tkm ja verot yhteensä 2500EUR, ei paha.

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #37 : 21.05.08 - klo:11:31 »
Ei todellakaan. Vertaa samoja taulukoita tasan vuos sitten. Verot 99-01 NB:llä melkein 5000e luokkaa  :P
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Opus5

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 171
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #38 : 21.05.08 - klo:23:02 »
Huhtikuun veropäätöstiedoissa peräti 13 MX-5:ttä !

Mistä osoitteesta nuo löytyvät, tumpelo ei löydä . . .

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3969

Opus5

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 171
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #40 : 21.05.08 - klo:23:20 »
Kiitoksia. Eipä tullut huhtikuussa yhtään hyväkuntoista  ;) kaikki olivat pelkkiä normaaleja !

CD

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 830
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #41 : 23.05.08 - klo:13:05 »
Suomen miata-kanta kasvaa ilahduttavalla vauhdilla. Huhtikuun veropäätöstiedoissa peräti 13 MX-5:ttä !

Tänään tuli taas yksi 98 1.6l Evo-oranssi NB suomeen :D Kiva retki Hannoveriin, vaikkakin kaikki kulkuvälineet olivat myöhässä: Lento noin tunnin, juna Hampurista Hannoveriin 2,5 tuntia ja laiva suomeen reilut 3 tuntia..

Kävin katsomassa 6kpl NA/NB:tä. Ensimmäisen katsomani kävin kuitenkin ostamassa. Mazda dealerilta, 96tkm, huoltokirja ja kaikki kuitin, juuri katsastettu (16.5.), erittäin ehjä katto, 100tkm huolto tehty äskettäin, uusi laturi... Yksi ikävä naarmu löytyy puskurista. Muissa katsotuissa oli enemmän tai vähemmän vaihto kelpoinen katto, maalin tarvetta tai puoliksi maalattuja (eikä myyjillä ollut mitään tietoa miksi ne on maalattu vain osittain...) Toinen vaihtoehto olisi ollut punainen NA 1994, kovalla katolla, vuoden vanha rätti, kaksilla alkuperäisillä vanteilla (vaikeaa kuljettaa niitä tossa autossa suomeen, no posti ois tietysti vienyt) ja hyvillä renkailla. Ajettu n160tkm, osa kuiteista tallessa, yksityinen myyjä ja hintaa olisi saanut oikeen reilusti tingittyä. Sen NA:n konepelti oli kuitenkin kiillotuksen (tai maalauksen) tarpeessa ja helmoissa pienet ruostekohdat. Muuten olisi ollut erittäin hyvässä kunnossa.

Kaupanteko onnistui hienosti. Oli sukulaismies mukana (asuu Hannoverissa) tulkkaamassa, tinkimässä ja ajeluttamassa mua ympäri Hannoveria. Kaupantekoon ja kilpien hakuun meni aikaa noin tunti.

Uusi laturi aiheutti mukavasti stressiä moottoritiellä (joka on mun mielestä muutenkin ihan hanurista..) matkalla Hannoverista Travemündeen. Muutenkin on vähän stressaavaa ajella vieraassa maassa, kun ei ole aikaisemmin mennyt tuota reittiä, eikä ole ihan 100% varma minne päätyy, vaikka reitti onkin erittäin helppo ja suoraviivainen (ja välillä suhahtaa joku ohi noin 150km/h nopeammin kuin mitä itse ajat). No laturin valo syttyi puolessä välissä matkaa. Ei muuta kuin kaikki ylimääräiset sähkölaitteet pois päältä ja toivominen että pääsen satamaan asti. Oli tarkoitus pysähtyä matkalla nostamaan katto pään päälle jos tulee kylmä. Ei sitten tarttenut pysähtyä vaikka niskoissa tuntui aika ikävälle. Pari buranaa auttaa kummasti niskojen jumitukseen... Pääsin satamaan kunnialla ja löysin vielä suoraan oikeaan paikkaankin. Satamassa tutkin laturin, selvisi että laturin maajohto oli vain huonosti kiinni ja laturi alkoi toimia :) Olin varautunut työntämään noin kevyen auton laivaan, jos muu ei auta. Ehdottomasti raskain 220km matka mun elämässä!

Suosittelen jokatapauksessa hakemista Saksasta ja olen itsekin valmis hakemaan toisenkin auton Saksasta, jos tarvetta tulee. Mukavaa hommaa :D

Tämä NB ei tullut mulle, vaan isälleni joka innostui MX:stä kanssa. Tykkäsin kyllä tuosta NB mallista, mutta pidän silti enemmän omasta NA:sta. Toi NB tuntui jotenkin paljon sivistyneemmältä ja rauhallisemmalta kuin vähän viilattu NA. Makuasia :)
« Viimeksi muokattu: 23.05.08 - klo:13:14 kirjoittanut CD »

Opus5

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 171
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #42 : 23.05.08 - klo:15:42 »
Tänään tuli taas yksi 98 1.6l Evo-oranssi NB suomeen

Olitko kenties jo eilen (22.5.) illalla 21.30 Meckelininkadulla?
Ilta-auringon värinen NB ilta-auringon loisteessa näytti upealta!

CD

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 830
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #43 : 23.05.08 - klo:15:46 »
Tänään tuli taas yksi 98 1.6l Evo-oranssi NB suomeen

Olitko kenties jo eilen (22.5.) illalla 21.30 Meckelininkadulla?
Ilta-auringon värinen NB ilta-auringon loisteessa näytti upealta!

En ollut, olin silloin jossain saksan ja suomen välillä seilaamassa 44.7km/h suomea kohti.

moregore

  • Ghost Rider
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 460
  • SisäVessa650S
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #44 : 20.06.08 - klo:10:55 »
Niinno, huijatkaa tullia ja tuokaa kovakatollinen niinkuin Samsa teki. Ei ne avoautona sitä sitten verona, vaan coupena ^_^ Sitten ne ei löydä vastaavaa nettiautosta ja vertaa NA:han :D