Kirjoittaja Aihe: Turbo NA  (Luettu 673 kertaa)

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3019
Turbo NA
« : 21.09.19 - klo:18:00 »
Laitetaan tämä myyntiin kun ei ole tullut ajoa kuin muutama sata kilometriä kesässä, turha tälläistä peliä on seisottaa pihalla/tallissa :/

Vuosimalli 1991
Ajettu 187 000 km
Ajettu vain kesäisin ja auto on ruosteeton.
360hp/447nm penkitetty keväällä 2019

Kone:
-Vaihdettu 1.8-litrainen moottori, joka on rakennettu kestämään tehoja:
-Porattu ensimmäiseen ylikokoon
-Supertech-männät 8.6 puristussuhteella
-XS1/2D Kiertokanget
-ACL kiertokankien laakerit+runkolaakerit
-ARP kannenpultit
-Flyin Miatan harmonic damper
-Kansi käyty läpi
-Moottori rakennettu uusilla tiivisteillä
-Begi S1 turbo kit isoimmalla tarjolla olleella välijäähdyttimellä
-Garrett 3071R a/r .86 ahdin
-Myöhemmin vaihdettu Artech pakosarja ja downpipe
-Enthuza 3-tuumainen rosterinen pakoputkisto
-Enthuza 3-tuumainen metallikatalysaattori
-Turbosmart dumppi
-Mslabs Megasquirt 3
-Ev14 1000 cc suuttimet
-Innovate laajakaista
-Iridium-sytytystulpat
-Walbro 255 bensapumppu
-LS2:n puolat
-2 flektiä parantamaan jäähdytystä
-Begi air scooper, joka nostaa ilmaa jäähdyttimelle
-Mishimoto jäähdytin
-HKS ilmanotto
-IL motorsport jäykemmät moottorin tukikumit

Voimansiirto, alusta ja jarrut:
-6-vaihteinen vaihdelaatikko
-Vaihdevälin lyhennin
-Laatikkoon vaihdettu tiivisteet ja yläpään kumit
-ACT-kytkin massalevyllä, kestää 550 Nm
-1.8-litraisen jarrut
-Yellow Stuff jarrupalat
-HEL jarrupunosletkut
-1.8-litraisen isompi ja kestävämpi perä, jossa Kaaz 1.5 Way lukko, 4.1 välitys
-AST-2000 alusta
-Flyin Miata kallistuksenvakaajat
-Racing Beat koiranluut
-O.Z. Ultra Leggera vanteet (paino 4,99 kg)

-Katsastettu 21.10.2019,
-Kulmapainot säädetty 30.8.19
-Pyöränkulmat säädetty 3.9.19
-Öljyt ja suodatin vaihdettu 3.9.19
-Jäähdytysjärjestelmä huuhdeltu 3.9.19
-Jarrunesteet vaihdettu 3.9.19

Moottorin uudelleenrakentamisen jälkeen ajettu n. 2 tkm
Kaikki muutokset on muutoskatsastettu

Hinta 10900€

Auto löytyy Nurmijärveltä, yhteyden saa joko yv:llä tai 0407152182


« Viimeksi muokattu: 27.11.19 - klo:23:53 kirjoittanut hrnt »

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3879
Vs: Turbo NA
« Vastaus #1 : 21.09.19 - klo:20:50 »
Tämä on minun entinen auto ja tunnen historian hyvin. Virittämiseen ja rakentamiseen on käytetty huippuosia, kuten Artechin pakosarja ja downpipe, joilla turbo herää nopeammin. Muista muutoksista voidaan mainita Kaazin kitkalukko, joka on eri asia kuin miatan vakio-torsen ja O.Z:n kevyet vanteet Pelkästään osiin ja töihin on kulunut arviolta 25000 euroa 10 vuoden aikana.

Joka miettii miatan turbottamista, niin tästä saa valmiin yksilön ja paljon halvemmalla kuin ostamalla vakion ja virättämällä sitä. Miatan toki turbottaa melko edullisesti mutta tällaista yksilöä ei saa rakennettua halvalla, vaikka löytäisi osat käytettynä.

Suosittelen katsomaan osalistan läpi ja googlettamaan, millaisia hintoja ja käyttäjäkokemuksia netistä löytyy niistä :)
Ex. MX-5, 1.8 turbo -95
Ex. MX-5, 1.9 turbo -91

Haussa rata-miata. Saa vinkata, jos löytyy sopiva ja edullinen

Lancer Evolution Tommi Mäkinen Edition 2000

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3879
Vs: Turbo NA
« Vastaus #2 : 21.09.19 - klo:22:08 »
Ja jos tehoa kaipaa lisää, niin sitä saa lisäämällä ahtopainetta + säätämällä bensakartat ja sytytyksen samalla. Ahtimen max teho valmistajan mukaan on 480 hv.
Ex. MX-5, 1.8 turbo -95
Ex. MX-5, 1.9 turbo -91

Haussa rata-miata. Saa vinkata, jos löytyy sopiva ja edullinen

Lancer Evolution Tommi Mäkinen Edition 2000

masutin

  • Juniori
  • Viestejä: 1
Vs: Turbo NA
« Vastaus #3 : 24.03.20 - klo:13:33 »
Vieläkö tämä on myytävänä?:) Koitin laitella yv, vaan viestin lähettely jumii kovasti itsellä.

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3019
Vs: Turbo NA
« Vastaus #4 : 24.03.20 - klo:13:51 »
Moikka! Myynnissä on, laitan illalla viestiä kun pääsen töistä.