Kirjoittaja Aihe: ND 1.5 ja 2.0 erot  (Luettu 995 kertaa)

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3969
ND 1.5 ja 2.0 erot
« : 30.12.19 - klo:13:29 »
Osaako joku sanoa mitä eroa on alkupään 1,5- ja 2-litraisella ND:llä muuta kuin moottori? Esim varustelu, alusta, lukkoperä tms. Olen tässä miettinyt, että yksityisleasing-auton vaihtoehtona voisi olla ND:n ostaminen käyttöautoksi. Tehoa on molemmissa riittävästi käyttöautoksi ja ihan liian vähän lelukäyttöön, joten moottorin teho ei ole ratkaisevaa, vaan muut ominaisuudet ja varustelu kiinnostavat.

Edit: onko kulutuksessa merkittävää eroa?
« Viimeksi muokattu: 30.12.19 - klo:16:24 kirjoittanut Marko »

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3969
Vs: ND 1.5 ja 2.0 erot
« Vastaus #1 : 05.01.20 - klo:14:41 »
Kävin koeajamassa 2019-mallisen 1.5-litaisen ND:n ja täytyy sanoa, että auto ei vastannut odotuksia etenkään moottorin osalta. Normaalissa ajossa voi ajaa viittäkymppiä kutosella, joka on tosi hyvä ainakin kulutuksen kannalta. Mutta kun tarvitsee kiihdyttää esim kaistaa vaihdettaessa, niin ei tapahdu oikeastaan mitään, ellei vaihda pienelle vaihteelle.

Koeajoin lisäksi 2018-mallisen 184 hv RF:n automaattivaihteilla. Täytyy sanoa, että oli aivan eri auto. Penkit olivat paremmat, alusta (Bilstein) oli selvästi jämäkämpi ja ajo tuntui paljon paremmalta. Vaikka kyseessä on automaatti, niin vaihtaa voi ratin läpysköillä manuaalisesti. Aiemmin ajattelin, että urheiluautossa pitää olla manuaalivaihteet mutta hyvin tuntuu automaatti sopivan ND:hen. Koeajon jälkeen fiilis on sellainen, että auto oli tosi hyvä ja tällainen pitää saada.

Netissä on aika paljon keskustelua siitä, että 1.5-litrainen on parempi valinta mutta oman kokemukseni perusteella olen sitä mieltä, että 2-litrainen on selvästi parempi. 2-litrainenkaan ei ole raketti täyskaasulla mutta normiliikenteessä suorituskyky riittää varmasti joka tilanteessa.