Kirjoittaja Aihe: ND Miata kova katto 124 Spideriin, tai toisinpäin  (Luettu 1357 kertaa)

Luupilotti

  • Juniori
  • Viestejä: 20
    • Spider bits on Luupilotti
Mulla on Fiat 124 Spiderissa talvikäyttöä varten kova hiilikuitukatto ja nyt keväällä tulee taas ajankohtaiseksi vaihtaa rättikattoon ja nostaa katto talliin telineeseensä. Tämä varmaan huhtikuussa reilun kuukauden kuluttua, kelien mukaan.

Foorumeilla on maailmalla ollut pohdiskelua Miatan ja Fiatin kattojen yhteensopivuudesta. Ainakin kun autoja vertailee vierekkäin silmämääräisesti niin istuvuus voisi osuakin. Kattoa irroittaessa olisi tilaisuus kokeilla ihan käytännössä tuota mun Mopar Spider kattoa 2016+ ND MX-5:een. Onko täällä kiinnostusta?

Jos jollakulla jo on tuollainen kova katto MX-5:ssa niin Spiderin kuvioita voi vakoilla täällä: Hiilikuitukaton asennus Fiat 124 Spideriin ja edelliseen lisäohjeet.

Luupilotti

  • Juniori
  • Viestejä: 20
    • Spider bits on Luupilotti
Vs: ND Miata kova katto 124 Spideriin, tai toisinpäin
« Vastaus #1 : 04.03.20 - klo:18:23 »
Ei taida olla yleisöä tälle? Ainakin http://146.185.176.245/forum/index.php?topic=226.0 perusteella on vain muutama ND edes tarjolla.

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3969
Vs: ND Miata kova katto 124 Spideriin, tai toisinpäin
« Vastaus #2 : 04.03.20 - klo:21:25 »
ND:t on vielä aika harvinaisia täällä. Itse kävin koeajamassa mutta 37000 hintalappu on kyllä valitettavasti liikaa, vaikka kyseessä oli 184 hv RF kaikilla mahdollisilla lisävarusteilla ja automaattilaatikkolla

Luupilotti

  • Juniori
  • Viestejä: 20
    • Spider bits on Luupilotti
Vs: ND Miata kova katto 124 Spideriin, tai toisinpäin
« Vastaus #3 : 04.03.20 - klo:21:45 »
Mulla oli ostohousut jalassa ja fyrkat taskussa syksyllä  2018. Katselin hintoja Saksassa ja soittelin Suomalaiselle diilerille lähinnä huolloista kyselläkseni. Hintapyyntö putosi vähän ajetusta jo sillä puhelulla  5000,- ja myöhemmin vielä lisää. Suomalaisittain uudenkarheat kun ovat Saksassa vähän päälle 20k€...

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3969
Vs: ND Miata kova katto 124 Spideriin, tai toisinpäin
« Vastaus #4 : 04.03.20 - klo:22:10 »
ND:stä ainakin itseäni kiinnostaa ND2 eli 184 hv:t. Ne ovat vähän turhan kovissa hinnoissa vielä ainakin suhteutettuna omaan lompakkoon

Luupilotti

  • Juniori
  • Viestejä: 20
    • Spider bits on Luupilotti
Vs: ND Miata kova katto 124 Spideriin, tai toisinpäin
« Vastaus #5 : 11.04.20 - klo:16:01 »
Katon kevätpoisto ja kesänakkien vaihto:



Yksi vapaaehtoinenkin löytyi katon kokeiluun MX5een mutta koronan sotkiessa kevättä odotellaan parempia aikoja.