Kirjoittaja Aihe: NA windblocker IL motrsport vs MX5parts  (Luettu 5675 kertaa)

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: NA windblocker IL motrsport vs MX5parts
« Vastaus #15 : 21.03.11 - klo:19:45 »
Nostetaas tätä....

Kesällä olis tarkoitus tehdä jonkinlainen reissu mazdalla ja tietysti mahdollisimman paljon kattoa auki.  8)
Mulla on NA:ssa tuollanen NB:n pieni lirpake, jonka voi taittaa alas. Siitä ei mun mielestä ole juuri mitään iloa... Kysymys kuuluukin: käykö tällanen http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/137 NA:han, jossa on turvavyötolppien välillä sellanen tuki? Eli saako sen silti taitettua helposti ja siististi ylös/alas? Rumahan tuo on ja siksi pitäiskin olla laskettavissa helposti alas.

Kellään kokemuksia näistä?
http://www.autolinkmx5.com/wind-deflector-black-vinyl-mx-5-3017-p.asp
Ei taida oikein käydä penkkeihin, joissa on erillinen niskatuki?
Don't charge. Super Turbocharge!

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: NA windblocker IL motrsport vs MX5parts
« Vastaus #16 : 21.03.11 - klo:21:34 »
Mulla on juuri tuollainen iso, ruma ja tehokas windblockeri NA:ssa. Nyt äskettäin asensin sen turvavyötolppien väliin tulevan tuen ja jäin tuumaileman samaa asiaa, että mahtuuko molemmat siististi paikoilleen. Vakiokiinnikkeillä ei ainakaan kovin hyvin taakse, jää vähän vinoon ja kaiken lisäksi niin kauas niskatuista että näyttää hassulta ja tehokin varmaan heikkenee. Etupuolelle sommittelu jäi kesken kun tuli muuta tekemistä, laitan vaikka kuvia kun homma selviää.

Onkohan kukaan rakentanut alas penkkien selkänojien taakse liukuvaa blockeria? Olispa hieno kun vois vielä sähköisesti nostaa halutulle korkeudelle:)

Toi alemman linkin viritys on aika halvan oloinen. Olisko muita vaihtoehtoja? Harmi että NB:n vakio on niin tehoton, ainakin pidemmälle ihmiselle.
1.64 NA

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: NA windblocker IL motrsport vs MX5parts
« Vastaus #17 : 06.04.11 - klo:12:14 »
Ei mahdu vakiokiinnikkeillä etupuolellekaan, jää vähän vinoon. Näyttää siis siltä ettei onnistu fiksusti.
1.64 NA

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: NA windblocker IL motrsport vs MX5parts
« Vastaus #18 : 06.04.11 - klo:16:09 »
Damn!

IL Motorsportilta sanottiin näin:
The windblocker fits with the original brace but then you
can not put it down if you place it direct behind the seats.


Pitäisköhän siihen tehdä joku kiskohässäkkä, että sais luiskautettua sen yläkautta paikalleen, jos lähtee pidemmälle reissulle. Ja kaupunkipörräyksessä vois sitten pitää sitä windblockeria vaikka varastossa.
Don't charge. Super Turbocharge!

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: NA windblocker IL motrsport vs MX5parts
« Vastaus #19 : 21.05.11 - klo:11:57 »
Mulla on NA:ssa tuollanen NB:n pieni lirpake, jonka voi taittaa alas. Siitä ei mun mielestä ole juuri mitään iloa...

Asensin omaani vastikään samanlaisen. Vertailukohta oli kokonaan ilman windblockeria, ja kyllä tuokin auttaa jo selvästi. Se leikkaa pyörteilyn ohjaamon sisällä kokonaan pois, vasta niskavilloista ylöspäin alkaa tuntua. Aiemmin kabiinissa puhalsi ihan joka paikassa nilkkoja myöten. Nyt ei kaupunkinopeuksissa ikkunoiden kiinni/aukiololla ole enää mitään vaikutusta, joten kruisinkit voi ajella lasit alhaalla.

Sinulla on se poikkituki JA NB-blokkeri samaan aikaan? Omastani jouduin poistamaan tukiputken, koska nuo tulevat täsmälleen samaan kohtaan. Kunhan saan vyötornien verhoilumuovit, näkee voiko blokkerin asetella tangon taakse. Toinen vaihtoehto olisi tehdä alkuperäisen U-tangon tilalle suora tanko. Se hieman pienentäisi istuimien kallistusvaraa, mutta riittäisi omilla mitoillani.

Lainaus
käykö tällanen http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/137 NA:han, jossa on turvavyötolppien välillä sellanen tuki?

Vastauksen saitkin jo, mutta itseäni ainakin vielä kiinnostaa testata tuokin vaihtoehto, jos viimasuojaa saisi vielä kymmenisen senttiä nykyistä ylemmäksi. Jossakin kuvassa olen nähnyt tuon blokkerin asennettuna todella korkealle, mutta minun visuaalinen sietoraja menee penkkien pääntukien korkeudella.

Yksi huomioitava asia noissa tuulisuojissa on, että levyn ja hattuhyllyn väli pitää olla tukossa. Jos siihen jää aukko, puhaltaa sieltä ilmaa penkkien alta ja sivuilta eteen.
ex-NA8C

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: NA windblocker IL motrsport vs MX5parts
« Vastaus #20 : 22.05.11 - klo:02:31 »
Poikkituki löytyy ja siitä en luovu! Windblocker on sen takana ja oon nyt ehkä tottunut elämään sen kanssa. Ihan jees ku on ikkunat ylhäällä (jotka voi, tuma, nostaa sähköisesti...). Sellasta helvetin isoa windblockeria en varmaankaan tule laittamaan, koska haluan pitää katona alaslaskemisen mahdollisimman helppona.
Don't charge. Super Turbocharge!

tuma

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 828
Vs: NA windblocker IL motrsport vs MX5parts
« Vastaus #21 : 22.05.11 - klo:05:41 »
Poikkituki löytyy ja siitä en luovu! Windblocker on sen takana ja oon nyt ehkä tottunut elämään sen kanssa. Ihan jees ku on ikkunat ylhäällä (jotka voi, tuma, nostaa sähköisesti...). Sellasta helvetin isoa windblockeria en varmaankaan tule laittamaan, koska haluan pitää katona alaslaskemisen mahdollisimman helppona.
Makuasioita sano koira kun pallejaan nuoli...
Oon sen verran lyhyt että konetielläkin pärjää ilman että katto on ylhäällä vähän viileämmällä kelillä. Noi sähköikkunat kuuluu siihen paljon puhuttuun hairdressercariin ;) Eihän urheiluautossa ylimääräistä painoa ole (tähän tietty sopii myös sanonta "Happamia sanoi kettu pihlahanmarjoista", ei ois tarttenu tehdä 60 sek varikkopysähdystä Keimolassa jos ois ollu sähkölasit ;) )
Ei se iso windblockeri haittaa katon laskua ollenkaan. Katonhan voi laskea sen blockerin päälle, jos ei blockeria tartte ;)

P.S. Ekaa kertaa ajoin ikkunat ylhäällä, katto alhaalla testimielessä. Se kun on ollut mielestäni kovin typerän näköistä ja on edelleen... Ajoin siis typerän näköisesti :(
NA 1,6l ´91 Classic Red

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: NA windblocker IL motrsport vs MX5parts
« Vastaus #22 : 09.06.11 - klo:13:42 »
Aiemmin kabiinissa puhalsi ihan joka paikassa nilkkoja myöten.

Ilmeni uusi ongelma. +27°C:ssa avoautoillessa tulee hiki, ja tuota ylläolevaa ominaisuutta alkoi taas kaipaamaan  ;D

Pitää tutkia tuota NB-blokkeria, että saisiko sen jotenkin saranoitua (= alemmat kiinnitysruuvit pois) siten että yhteyden hattuhyllyltä penkkien taakse saisi helposti auki. Pelkkä lipan taittaminen ei riittänyt.
ex-NA8C

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: NA windblocker IL motrsport vs MX5parts
« Vastaus #23 : 26.06.11 - klo:13:03 »
Pitää tutkia tuota NB-blokkeria, että saisiko sen jotenkin saranoitua (= alemmat kiinnitysruuvit pois) siten että yhteyden hattuhyllyltä penkkien taakse saisi helposti auki. Pelkkä lipan taittaminen ei riittänyt.

Onnistuihan se. Ruuveja vaan sen verran löysälle, että koko lipan voi kääntää halutessa alareunastaan irti hattuhyllystä. Syntyvästä parin tuuman raosta ilmavirta pääsee kulkeutumaan mukavasti ainakin reisien tasolle.

ex-NA8C