Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 504248 kertaa)

sember

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 105
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3540 : 30.05.22 - klo:11:59 »
Tartteis apuja ms2 säätämisen kanssa, oliko täällä ketään kuka vois auttaa?

Ensihätään auttais joku ihan peruskarttakin, ongelmana että kun kone lämpenee, alkaa sytkä pätkimään ja lopulta sammuu putkessa paukuttaen. Eikä käynnisty ennenkuin jäähtyy.

1.6 NA -90 + Garrett 2560r + VAG cop:sit 06A 905 115D


(Una auttoi tuon aiemman ms1 kanssa mutta liekkö hän poistunut foorumilta kun yksityisviestiä en saanut lähetettyä?)

Onko siis aiemmin lainkaan ollut käytössä tämän nykyisen purkin kanssa vai aivan uusi asennus? Varmaan copsien kanssa sama kuin erillisillä puolilla, että pitää olla laitettuna dwell arvot kohdilleen. Voithan toki nakata tähän foorumille kuvan nykyisistä kartoista niin näkee onko ne mitenkään omituisen näköiset. Itse en mikään ammatti säätäjä ole mutta kolme autoa käyntikuntoon saanut jopa :D Makella näistä ainakin tietoa on ihan mukavasti.

Juurikin sinulta sen muutama vuosi sitten ostin.
Kyseessä se mslabsin tekele johon kyselit niitä lisä liittimen kytkentöjä  silloin valmistajalta.
Liekkö se oli ollut kiinni missään?

Ja bensa/sytkä  kartta ja asetukset kopioitu ms1 sestä jolla se ms1 siis toimii, mutta jokin asetushan siellä ms2 väärin on yhä kun toimiminen loppuu kun se on jokusen minuutin tyhjäkäynnillä ja lämpenee.

Sen verran siinä bensakartan kanssa oli haasteita että ms1 kartan regfuel ei täsmännyt suuttimeen todellisen koon kanssa ja karttaa piti nostaa aika paljon että seokset sai edes auton käyntii.

(Ms1 kartassa se oli laskettu näillä arvoilla: enige disp:350, cylinder:4 injector flow:30 air-fuel ratio:14.7, paikallaan oli 460cc suuttimet)

Mutta kuten sanoin, lähtee käyntiin ja seokset on n 14-15 (heti käynnistymisestä alun  rikkaammat) kunnes lämpötila nousee 70..80 pintaan ja alkaa pätkiä ja seokset heittelee ja paukkuu putkessa ja sit lopulta sammuu.

Lampulla katsoin 1:sestä, että kipinä sieltä alkaa hukkua enemmän ja enemmän.

Sit kun antaa jäähtyä jonkinverran ja (30c saakka) käynnistää uusiksi niin se pätkiminen alkaa jo aiemmin, 60-70 lämmössä.

Cranking dwell 3.5
Norminal dwell 2.5
Spark duration 0.7

Itse olen suoraan nakannu vain konetiedot asetuksiin oikeiksi ja sitten suuttimen koon muuttanut siihen kuuluvaan laatikkoonsa ja laittanu deadtime arvot kohdalleen ja näillä on päässyt säätämään. Lisäksi toki perus ajoituksen tarkastus ja muut yleiset asetukset. En nyt muista oliko näissä mitä kaikkia lämpötilan mukaan ohjattuja säätöjä mutta viimeistään viikonloppuna käyn auton hakemassa käyttöön niin voin vilkasta tarkemmin. Itsellä on edelleen myös tuollanen sama boksi käytössä ja noh, kaikki ms2 on kutakuinkin identtisiä keskenään. Tarkasta myös että ei mikään rikastus ole enään päällä esim vaikka 60c jälkeen, näet sen suoraan tunerstudiosta helposti alalaidan laatikoista jos mikään enrichment on punaisella siinä vaiheessa kun lämmöt on nousseet tuohon.

Oli tuo boksi englannissa ollut käytössä hetken aikaa kun sieltä sen ostin.

Nuo dwell ajat on aivan puolakohtaiset niin en nyt pysty sanomaan onko ne varmasti ok, mutta jos ms1 purkin kanssa ollut samat asetukset niin sitten oletettavasti on. "Kipinä alkaa hukkua enemmän ja enemmän", meinaatko tällä että kipinän antoväli hidastuu vai mitenkä?
« Viimeksi muokattu: 30.05.22 - klo:12:06 kirjoittanut sember »