Yleinen > Yleinen MX-5 Keskustelualue

Turbo vai mekaaninen ahdin 2000 1.8 koneeseen

(1/2) > >>

vinkkeli:
Tuommonen juhlamallin  auto tullut hommattua.
Niin kokemuksia kaipaisin, kumpaan sitä kallistuisi virittäessä?
Maximissaan se tehojen tuplaus mielessä. Turbo varmaan benspihimpi, kuin mekaaninen?
Ja jos tätä asiaa käsitelty, niin linkkiä kiitos 😄

Marko:
Jäsenpuolella on paljon keskustelua aiheesta. Itse laittaisin kadulle pienen turbon esim garrett 2554. Silläkin saa niin paljon vääntöä, ettei kone eikä laatikko kestä maksimiahtoja. Saat huomattavasti enemmän voimaa ja ahdinkin on halvempi. Jos rakennat rata-autoa, niin suosittelen vaparia tai remmiä ajettavuuden takia.

vinkkeli:
Täytyypä varmaan jäseneksi sitten 😀👍

hrnt:
Molemmat on kivoja, itsellä kokemusta parista turbotetusta ja parista remmiahdetusta. Turbo on omasta mielestä hauskempi ja antaa enemmän kiksejä muikean väännön takia sekä kuulostaa paremmalta, mutta remmillä tosiaan parempi vaste kaasuun ja kovaa ajaessa siten helpompi pidon rajalla mentäessä. Näissä oli myös mekoisesti tehoeroa turbon eduksi, molemmat ajamani remmiahdetut oli m45:llä, joten tehot oli niissä 200hp tuntumassa, kun turboissa taasen oli yli 300hp. Radalle ottaisin remmiahdetun ja kadulle turbotetun.

salanimi:
Muutama tuhat kilsaa nyt takana just tuolla gt2554r ahtimella ja tykkään erittäin paljon. Pienimmän ahtimen otin sillä periaatteella, että isompaan voi aina vaihtaa mutta jos lähtee isosta liikenteeseen niin jää mietityttämään että olisko se pieni sittenkin ollut kadulla parempi. Tuskin tuokaan ihan heti pieneksi jää kun tavoitteena on säilyttää luotettavuus. Kesällä paljon hauskempaa ajella kuin rassata kamoja. Remmistä ei kokemuksia. Käy jonkun autolla koeajolla, siitähän sitä fiilistä saa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta