Kirjoittaja Aihe: Turbo vai mekaaninen ahdin 2000 1.8 koneeseen  (Luettu 1346 kertaa)

vinkkeli

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 11
Turbo vai mekaaninen ahdin 2000 1.8 koneeseen
« : 07.06.22 - klo:23:26 »
Tuommonen juhlamallin  auto tullut hommattua.
Niin kokemuksia kaipaisin, kumpaan sitä kallistuisi virittäessä?
Maximissaan se tehojen tuplaus mielessä. Turbo varmaan benspihimpi, kuin mekaaninen?
Ja jos tätä asiaa käsitelty, niin linkkiä kiitos 😄

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3969
Vs: Turbo vai mekaaninen ahdin 2000 1.8 koneeseen
« Vastaus #1 : 08.06.22 - klo:11:51 »
Jäsenpuolella on paljon keskustelua aiheesta. Itse laittaisin kadulle pienen turbon esim garrett 2554. Silläkin saa niin paljon vääntöä, ettei kone eikä laatikko kestä maksimiahtoja. Saat huomattavasti enemmän voimaa ja ahdinkin on halvempi. Jos rakennat rata-autoa, niin suosittelen vaparia tai remmiä ajettavuuden takia.

vinkkeli

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 11
Vs: Turbo vai mekaaninen ahdin 2000 1.8 koneeseen
« Vastaus #2 : 08.06.22 - klo:22:12 »
Täytyypä varmaan jäseneksi sitten 😀👍

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3064
Vs: Turbo vai mekaaninen ahdin 2000 1.8 koneeseen
« Vastaus #3 : 11.06.22 - klo:00:51 »
Molemmat on kivoja, itsellä kokemusta parista turbotetusta ja parista remmiahdetusta. Turbo on omasta mielestä hauskempi ja antaa enemmän kiksejä muikean väännön takia sekä kuulostaa paremmalta, mutta remmillä tosiaan parempi vaste kaasuun ja kovaa ajaessa siten helpompi pidon rajalla mentäessä. Näissä oli myös mekoisesti tehoeroa turbon eduksi, molemmat ajamani remmiahdetut oli m45:llä, joten tehot oli niissä 200hp tuntumassa, kun turboissa taasen oli yli 300hp. Radalle ottaisin remmiahdetun ja kadulle turbotetun.

salanimi

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 37
Vs: Turbo vai mekaaninen ahdin 2000 1.8 koneeseen
« Vastaus #4 : 11.06.22 - klo:15:07 »
Muutama tuhat kilsaa nyt takana just tuolla gt2554r ahtimella ja tykkään erittäin paljon. Pienimmän ahtimen otin sillä periaatteella, että isompaan voi aina vaihtaa mutta jos lähtee isosta liikenteeseen niin jää mietityttämään että olisko se pieni sittenkin ollut kadulla parempi. Tuskin tuokaan ihan heti pieneksi jää kun tavoitteena on säilyttää luotettavuus. Kesällä paljon hauskempaa ajella kuin rassata kamoja. Remmistä ei kokemuksia. Käy jonkun autolla koeajolla, siitähän sitä fiilistä saa.

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3064
Vs: Turbo vai mekaaninen ahdin 2000 1.8 koneeseen
« Vastaus #5 : 11.06.22 - klo:19:04 »
Äänistä myös iso plussa turbolle: suhinat, vinkunat ja sakkauksen säksätys on omille korville karkkia, kun taas remmin vinkuna oli hetken hauskaa, mutta rupes aika nopeesti ärsyttämään normiajossa. Turbon kanssa kun ajaa nätisti ei ylimääräisiä ääniä kuulu, remmin kanssa saa olla todella tarkkana kaasun kanssa jos haluaa ajaa äänettömästi ja tilanteessa jossa kruisaillaan katto auki hiljasilla kaduilla, remmin rääkynä pisti nolottamaan. Sitte perseillessä tai muuten vaan urku auki ajaessa remmin ujellus sopii kyllä tunnelmaan.

vinkkeli

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 11
Vs: Turbo vai mekaaninen ahdin 2000 1.8 koneeseen
« Vastaus #6 : 02.09.22 - klo:00:33 »
Kokeillahan sitä varmaan täytyy, siis kyydissä tai ajaen. Loppukesä menikin mazdan kanssa hiljaiseloksi, veljenpoika otti luvatta käyttöön, viikonvanha kortti 17v pojalla ja mazda, Ei ollu hyvä yhdistelmä, pöpeliköönhän se meni. Kohtuu vähillä vaurioilla olosuhteisiin nähden, mutta vituttaahan tuo...