Kirjoittaja Aihe: Turvakaari  (Luettu 63269 kertaa)

Klasu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 787
Vs: Turvakaari
« Vastaus #15 : 26.01.11 - klo:23:13 »
Voit kokeilla mun katolla noita mittoja kun nostetaan se pois.

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Turvakaari
« Vastaus #16 : 26.01.11 - klo:23:59 »
No enpä taas tullut edes ajatelleeksi että näinkin helppo ratkaisu voisi löytyä. Eli jos sulla ei huomenna ole kiire, niin täytyy hetki pyöriä mittanauhan kanssa.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Turvakaari
« Vastaus #17 : 27.01.11 - klo:06:23 »
Kovakatto ei vaadi niin paljoa tilaa kuin rätti. Mittailin sen itse kun omaani putkia taivutin.
Varmista silti itsekkin se.

Ongelmaksi muodostuu se että saat ne etupäänlukitukset toimimaan.....Kaari ei mene tarpeeksi eteen jos käyttää niitä alkuperäisiä kiinnityksiä. Siihen pitää vaihtaa pienempi se kahvaosa jolla lukitaan se lukko(eli se iso musta osa jos ei kukaan tajunnu mun selityksiä).

jusssi

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 167
Vs: Turvakaari
« Vastaus #18 : 01.02.11 - klo:11:42 »
Kellään kokemusta TR Lane turvakaarista?

http://www.trlanefabs.co.uk/MAZDA-MX5-GP-ROLLBAR.html#

Lueskelin netistä joskus että noi olis enemmänkin TURMAkaaria kuin turvakaaria, mutta sitten myöhemmin laatu ois parantunu?
Hinta ei ois kauheen paha ainakaan.
"much more fun to drive a slow car fast, than a fast car slow"

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: Turvakaari
« Vastaus #19 : 01.02.11 - klo:11:54 »
Aika monessa turvakaarikeskustelussa on tullut esille muutama vaarakin, jotka liittyy turvakaareen. MX-5 tyypillisesti on sen verran matalapainopisteinen auto, että kippaaminen on melko epätodennäköistä. Sen sijaan normaalissa katuajossa (ilman kypärää siis) turvakaari saattaa aiheuttaa vakavan päävamman niinkin yleisessä "pikkukolarissa" kuin peräänajo. Kun joku täräyttää risteyksessä perään, niin kuljettaja siirtyy taaksepäin ja nousee ylöspäin. Penkki antaa jonkin verran periksi ja jos kaari on niskatuen yläpuolella tarpeeksi lähellä, niin johan tärähtää takaraivoon.

Rata-ajo tietysti erikseen.
Don't charge. Super Turbocharge!

VesCu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 548
Vs: Turvakaari
« Vastaus #20 : 01.02.11 - klo:12:09 »
Mulla on TRLanen kaari, GP mallinen.
Minun mielestä varsin tukeva. Ehkäpä suomessa ei vielä muita ole.
Miata '90 1.6l Turbo
Mazda CX-60
Ex Legacy '08 "Boxer Diesel"
Ex Forester '03 XT AT
Ex Impreza '99 GT

CD

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 830
Vs: Turvakaari
« Vastaus #21 : 10.02.11 - klo:18:34 »
Ohhoh, I.L.Motorsport on nostanut ihan reilusti noitten Hard Dogin kaarien hintoja.. Jos muistan oikein niin deuce mustana taisi maksaa (reilusti) alle 400e, nyt 620..

Timi

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1685
  • NA6CET
Vs: Turvakaari
« Vastaus #22 : 22.02.11 - klo:21:22 »
Väänsin pahvista pääkaarelle sabluunan ja huomenna lähden paikallisen putkifirmaan taivuttamaan pääkaaren kohdalleen. Takatuet ja diagonaalit tulee toki myös. Laitan kuvat projektista jossain vaiheessa.

Ai miksi?
NA '93 1.6 Turbo Ecoboost

Timi

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1685
  • NA6CET
Vs: Turvakaari
« Vastaus #23 : 03.03.11 - klo:16:23 »
Tuossa pari fotoa projektista. Kuvissa kaari on heppailtu kasaan migillä. Seuraavaksi nostan tuon vielä autosta ulos, hitsaan saumat kunnolla loppuun ja maalia pintaan.  8)
NA '93 1.6 Turbo Ecoboost

Timi

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1685
  • NA6CET
Vs: Turvakaari
« Vastaus #24 : 03.03.11 - klo:16:23 »
(piti laittaa parilla postauksella, liitteet liian isoja...)
NA '93 1.6 Turbo Ecoboost

CD

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 830
Vs: Turvakaari
« Vastaus #25 : 03.03.11 - klo:16:32 »
siitähän tulee hienompi kuin monen uusi :D

Timi

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1685
  • NA6CET
Vs: Turvakaari
« Vastaus #26 : 03.03.11 - klo:16:41 »
siitähän tulee hienompi kuin monen uusi :D

Harddogia on matkittu niin paljon kuin kuvista pystyy...  ;D   

Lopullinen paino 15,1kg
« Viimeksi muokattu: 03.03.11 - klo:17:57 kirjoittanut Timi »
NA '93 1.6 Turbo Ecoboost

lahtiain

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 803
  • NA6 '93
Vs: Turvakaari
« Vastaus #27 : 05.04.11 - klo:20:43 »
Aloittelevana MX-5 kuskina houkuttaisi hankkia autoon ('93 NA) turvakaarta satunnaisia rata-ajoja varten. Hard Dogin kaarista on kuulunut paljon hyvää, mutta mistä se kannattaisi Euroopassa hankkia?

M1 Sport vaikuttaisi sopivalta rätti+kovakatto -käyttöön, mutta seuraavaan kattoon olen harkinnut lasi-ikkunaa, ilmeisesti M2 Sport  toimii hyvin myös muovisella ikkunalla, vaikka kaaren yhteydessä mainostetaankin vain lasi-ikkuna yhteensopivuutta?

Asun tällä hetkellä Stuttgartissa, mutta esimerkiksi IL Motorsports tarjoaa vain Deuceja kalliilla hinnalla, käsittääkseni järeämmät kaaret aiheuttavat ongelmia paikallisen katsastuksen kanssa, eli TÜV ei tykkää kun kaari osuu hieman turvavyöhön. Tästä syystä myöskään saksalainen mx-5.de sivuston foorumi ei auta yhtään. Oman autoni tuon loppukesästä Suomee, joten riittää, että kaari on Suomessa laillinen. Ketjun alussa mainittu Performance 5 näyttäisi yhdeltä vaihtoehdolta, mutta onko muita mahdollisesti halvempia? Tehtaalta tilaaminenkin on yksi vaihtoehto, mutta toimituskulut ja verot niiden lisäksi saattaa aiheuttaa yllätyksiä.

« Viimeksi muokattu: 08.04.11 - klo:12:39 kirjoittanut Samsa »

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Turvakaari
« Vastaus #28 : 01.05.11 - klo:18:14 »
Masta sai hieman putkea sisälle, tässä pari kuvaa kännykällä otettuna *klik* Rättikatto jouti lähtemään, mutta kovakatto toimii suoraan (no okei, Samulin lainakatossa ei ole sivukiinnikkeitä paikoillaan, joten niitä ei lasketa)

Lisätään tähäkin yksi kuva, niin ei postaus näytä ihan niin orvolta :)
« Viimeksi muokattu: 01.05.11 - klo:19:22 kirjoittanut hrnt »

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: Turvakaari
« Vastaus #29 : 01.05.11 - klo:18:44 »
Masta sai hieman putkea sisälle, tässä pari kuvaa kännykällä otettuna *klik* Rättikatto jouti lähtemään, mutta kovakatto toimii suoraan (no okei, Samulin lainakatossa ei ole sivukiinnikkeitä paikoillaan, joten niitä ei lasketa)

Hyvältä näyttää. Pystykaari näyttää olevan samalla lailla tiellä kuin Carbing:in kaaressa, sivukiinnikkeille ei ole tilaa, pultattavat saattaa ehkä mahtua. Tuleeks vyöt kiinni takakaaren alempaan poikkitukeen? Kuinka paljon tohon etukulmaan jää tilaa missä etulukko on?

Maalaa toi kaari metallinhohto sammakon vihreeks ;D Jotenkin kiiltelee kuvissa sen värisenä ja vois toimia hyvänä efektinä.
« Viimeksi muokattu: 01.05.11 - klo:18:47 kirjoittanut samulis »
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa