Kirjoittaja Aihe: Turvakaari  (Luettu 63271 kertaa)

tommp

  • Juniori
  • Viestejä: 9
Vs: Turvakaari
« Vastaus #210 : 11.07.15 - klo:14:49 »
http://www.sevenmod.fi/turvakaaret.html

Jostain muistelen lukeneeni että hinta jopa 700 euroa? Ehkä hieman turhan suolainen. Paljonko ulkomailta tilatessa tulee postikuluja?

Tokihan suomipojat varmasti tekee laatua, mutta tuntuu pahalta köyhtyä kaaresta viidennes auton arvosta

Eikös se samalla nosta sen arvoa saman verran. Tai no joo, eihän se ihan noin mee, mutta onhan sillä kaarella joku jälleenmyyntiarvo.

Nojoo ei se ihan :) 500 euroon jos pojilta double diagonaalin sais niin ostaisin samantien.
NA '90 1.6 Classic Red

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: Turvakaari
« Vastaus #211 : 11.07.15 - klo:15:36 »



Erään nimeltä mainitsemattoman kerholaisen täyshäkin valmiiksi taitellut kamat odottelee kasaamista tuolla " salaisessa verstaassa " . Ko. henkilö varmaan sitten kertoo olisiko tästä kilpailijaksi muille tekeleille  .
työn alla : 205GTI " MI16"

Una

  • Vieras
Vs: Turvakaari
« Vastaus #212 : 02.09.15 - klo:14:52 »
Tämmönen tosta Kaiden laittamasta putkikasasta synty. Kyllä näitä kehtaa työn jäljen ja istuvuuden puolesta suositella muillekin.





Kalapallokala67

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 232
Vs: Turvakaari
« Vastaus #213 : 03.09.15 - klo:15:32 »
Onko tästä kehikosta olemassa piirrustuksia ja kokonaishintaa tehtynä? Näyttää jo siltä että tämä paketti kestää vaikka rekan keulaan ajamisen :P
Mx-5 1.8vvt 16v -91

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: Turvakaari
« Vastaus #214 : 03.09.15 - klo:15:46 »
Onko tästä kehikosta olemassa piirrustuksia ja kokonaishintaa tehtynä? Näyttää jo siltä että tämä paketti kestää vaikka rekan keulaan ajamisen :P

Saakohan tätä leimattua lailliseksi kisoihin?
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Turvakaari
« Vastaus #215 : 03.09.15 - klo:16:01 »
Sametilta löytyy cnc ohjelmat jos haluaa teettää putket.

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Turvakaari
« Vastaus #216 : 03.09.15 - klo:16:04 »
Tää Unan malli on siitä kyllä erinomanen että noiden kanssa voi ajaa suht turvallisesti ilman kypärääki (ainakin kunnon penkin ja vöiden kanssa) Mites noi turvavyötornit, Tuliko niihin paljon muokkauksia? (eli säilykö vakio kiinnitykset vöille)

Una

  • Vieras
Vs: Turvakaari
« Vastaus #217 : 03.09.15 - klo:16:16 »
Ihan tommosenaan ei kisalaillinen oo, materiaalin puolesta ja sääntökirjan mukaisin muokkauksin kyllä. Kaariputkien alapäät pitäis kiinnittää AKK:n liite J:n mukaisissa kaarissa lisäks vielä pulteilla ja mallia pitäs muokata niin että oviaukoissa olis noi yläputketkin. Noita luokitussäännöksiä en ihan täysin oo sisäistäny mutta ilmeisesti tarttis vielä olla aika paljon kulmavahvistuksiakin noissa putkiliitoksissa että kaikki määräykset täyttäis.

Turvavyötorneja ei oo muokattu muutaku sitä sisäpinnalla tornin takapuolelle jäävää tuplapeltilirpaketta että mahtui tekemään noi turvavyöputken päätyputket. Alkuperäiset vyöt jää paikalleen ja toimii vielä täysin. Samoin kovakaton salvat edessä ja sivuilla. Rättiä tän kanssa ei sit enää käytetä mutta bikinitoppi on hyvä vaihtoehto sille.

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: Turvakaari
« Vastaus #218 : 06.09.15 - klo:10:30 »
Sametilta löytyy cnc ohjelmat jos haluaa teettää putket.

Pieni korjaus. Sametilta löytyy hyvä "lähtökohta", mutta eivät myy rakennussarjaa ihan tuosta noin vaan ( kuten jotkut tietävät ) . Ei tuolla pajalla turhaan montaa kymmentä tuntia noita jätkät nysvänneet paikalleen , sen verran paljon taisi olla muokattavaa sitten kuitenkin
työn alla : 205GTI " MI16"

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Turvakaari
« Vastaus #219 : 06.09.15 - klo:11:55 »
Joo no sametilla olevat cnc:t sopivat itselleni muokkaamatta sen mitä Unan muutoksia kuuntelin. Muokkaukset kuitenkin aika pieniä ja ainakin mulla kotitallissa tehtäviä.

Sitä paitsi ei koskaan mitkään kaariosat ole bolt on. Aina niitä joutuu kiristelemään ja vääntämään sieltä täältä samalla kun heppailee alustavasti.

Siksihän noita putkiosia ei mikää oikea kaaripaja suostu edes myymään ilman asennusta.

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Turvakaari
« Vastaus #220 : 09.03.16 - klo:07:17 »
GCFab:n asennusohjeet. Noista voi vaikka diy-projektiin ottaa mallia.

http://egewebdesign.co.uk/docs/GCFabricationsRollBarFitting.pdf
ex-NA8C

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: Turvakaari
« Vastaus #221 : 21.03.16 - klo:08:16 »
Ei liity varsinaisesti kaarien rakenteluun, mutta tässä hyvä tuore esimerkki, miksi turvakaariin kannattaa panostaa. Pelkkä taka/pääkaari ei paljoa auta kun mennään kunnolla mukkelismakkelis. Ihmettelen suuresti miksi oli edes säästetty tuossa, kun ollut kyllä rahaa laittaa tekniikkaan..

Tuosta KLIK! FB-linkki

Tuosta uutiseen
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

Norrena 2

  • Juniori
  • Viestejä: 38
Vs: Turvakaari
« Vastaus #222 : 25.03.16 - klo:20:18 »
Ei liity varsinaisesti kaarien rakenteluun, mutta tässä hyvä tuore esimerkki, miksi turvakaariin kannattaa panostaa. Pelkkä taka/pääkaari ei paljoa auta kun mennään kunnolla mukkelismakkelis. Ihmettelen suuresti miksi oli edes säästetty tuossa, kun ollut kyllä rahaa laittaa tekniikkaan..

Tuosta KLIK! FB-linkki

Tuosta uutiseen

Hondalla Civicilllä ajavan ainakin olisi syytä panostaa kaariin, vaikkei kisoja ajelisikaan. Ei ihan heti tule mieleen, mikä auto olisi koriltaan yhtä hutera kuin nuo 80-luvun lopun Civicit. Moottori on noissa hieno ja kulkee kovaa (1,6 DOHC). Siksi niitä yritettiin käyttää myös Rokkiralli kisoissa, mutta vaikka suorituskyvyn puolesta auto on A-finaaliainesta, niin ei niillä kovinkaan moni ole maaliin asti päässyt. Korit repeilee ja akselit ei pysy kiinni korissa. 

Tieliikenteestä muistan tapauksen, joka taisi päätyä myös Tuulilasi-lehden 'Kuukauden shokki' artikkeliin. Nuori poika veti tuollaisella Hondalla valtatietä sen mitä se kulki. Samaa tietä ajoi setä Volvolla 80 km/h. Honda törmäsi vauhdilla samaan suuntaan kulkevan Volvon perään. Volvo oli kolarin jälkeen vielä auton näköinen, mutta Honda levisi lähiseudun ympäristöön näyttäen samalta kuin maahan syöksynyt lentokone.

« Viimeksi muokattu: 25.03.16 - klo:20:24 kirjoittanut Norrena 2 »

Väiski

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 446
Vs: Turvakaari
« Vastaus #223 : 25.03.16 - klo:20:48 »
Olihan tuossa kaaria vaikka hurumykky. Kaikella on rajansa minkä kestää.

Una

  • Vieras
Vs: Turvakaari
« Vastaus #224 : 25.03.16 - klo:22:25 »
Oli oli, kuskin takapuolella ja se oliki ainoo osa mikä kesti ees jotenki muodossaan..