Kirjoittaja Aihe: Bongattu  (Luettu 430081 kertaa)

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: Bongattu
« Vastaus #1380 : 16.05.13 - klo:21:56 »
Se katto auki ajeleminen vähenee vuosi vuodelta.

10th NB BBS:n kopiovanteet alla sturenkadun ja mäkelän risteyksessä.
Hopeinen NA Panat alla Velodromin valoissa, kävin fillarilla moikkamas, nimeä tai nikkiä en muista.
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: Bongattu
« Vastaus #1381 : 16.05.13 - klo:21:57 »
Kuopiossa sama vika, varsinkin Z-sarjan penaristit.
Varsinki ne!  Tuossa eilen tuli kaks melkein peräkkäin vastaan. Molemmissa kuskeina jotain vanhoja tanttoja (siis just niitä, joilla on kaks kiloa kalevala-koruja ranteessa ja hajuvesi sokaisee hetkeksi kun nää pyyheltää ohi jossain ostarilla) ja varmaan varoivat ettei tukka me sekasin tai tekoripset takulle...
Don't charge. Super Turbocharge!

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: Bongattu
« Vastaus #1382 : 16.05.13 - klo:22:00 »
Boxsterit on kanssa järjestäen katto kiinni.
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

Atte.V

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 692
Vs: Bongattu
« Vastaus #1383 : 16.05.13 - klo:22:01 »
Kuopiossa sama vika, varsinkin Z-sarjan penaristit.
Varsinki ne!  Tuossa eilen tuli kaks melkein peräkkäin vastaan. Molemmissa kuskeina jotain vanhoja tanttoja (siis just niitä, joilla on kaks kiloa kalevala-koruja ranteessa ja hajuvesi sokaisee hetkeksi kun nää pyyheltää ohi jossain ostarilla) ja varmaan varoivat ettei tukka me sekasin tai tekoripset takulle...
Ja sit jos se katto nyt sattuu vahingossa joskus aukeemaan, niin lasit on ylhäällä 99 kertaa sadasta. Monesti meinannu valoissa huutaa että nyt ne lasit alas ja heti. :D
NA 1,8 turbo

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: Bongattu
« Vastaus #1384 : 16.05.13 - klo:22:04 »
Avoautoilu kuumeesta pääsee eroon kun ajaa yhen kesän seiskalla niin ettei autossa ole ovia. Musta kova katto ja ilmastointi on nykyään ihan jeppiskamaa.
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

aaltot

  • Juniori
  • Viestejä: 10
Vs: Bongattu
« Vastaus #1385 : 16.05.13 - klo:22:06 »
Musta 89- tuusulantiellä, etupuskuri aika erikoinen... itsellä Vielä alla Virosta tuotu -02

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Bongattu
« Vastaus #1386 : 16.05.13 - klo:23:34 »
Avoautoilu kuumeesta pääsee eroon kun ajaa yhen kesän seiskalla niin ettei autossa ole ovia. Musta kova katto ja ilmastointi on nykyään ihan jeppiskamaa.

Joo en aina ymmärrä tätä "kattovihaa" täällä  ::)  Kyl mäkin ekat kesät ajelin Miatalla katto auki harva se päivä mut nykyään jotenkin mielummin sen jättää päälle. Suurin syy varmasti se et ei tarvi kun pieni lenkki ajaa niin on hartiat ihan jumissa  :-[  Ainakin viime kesänä oli harvassa ne päivät kun oli niin kuuma et pakko vetää katto alas...
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Urban

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 327
  • ex Miata 1991
    • ex Miata 1991
Vs: Bongattu
« Vastaus #1387 : 16.05.13 - klo:23:43 »
Se katto auki ajeleminen vähenee vuosi vuodelta.

10th NB BBS:n kopiovanteet alla sturenkadun ja mäkelän risteyksessä.
Hopeinen NA Panat alla Velodromin valoissa, kävin fillarilla moikkamas, nimeä tai nikkiä en muista.

Minähän se olin. Miitin jälkeen en oo varmaan yhtään Miataa bongannut  ::)

puzle

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1012
Vs: Bongattu
« Vastaus #1388 : 16.05.13 - klo:23:54 »
Avoautoilu kuumeesta pääsee eroon kun ajaa yhen kesän seiskalla niin ettei autossa ole ovia. Musta kova katto ja ilmastointi on nykyään ihan jeppiskamaa.

Joo en aina ymmärrä tätä "kattovihaa" täällä  ::)  Kyl mäkin ekat kesät ajelin Miatalla katto auki harva se päivä mut nykyään jotenkin mielummin sen jättää päälle. Suurin syy varmasti se et ei tarvi kun pieni lenkki ajaa niin on hartiat ihan jumissa  :-[  Ainakin viime kesänä oli harvassa ne päivät kun oli niin kuuma et pakko vetää katto alas...

Vanhuus ei tuu yksin  ;) Mä alotin huhtikuun alussa avoautokelin ja katto ei oo ollu kiinni kun sateella, pieniä vilustumisen oireita oli kyllä havaittavissa. Ehkä ihan hyvä että on ollu vehkeet hetken ajokunnottomana ni on ehtiny parantua  :D

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: Bongattu
« Vastaus #1389 : 17.05.13 - klo:06:36 »
Mitäpä noita muita dissailemaan, avoilu ei vaan oo kaikille se juttu. Moni on ostanu ton kolmoskorisen Misterinkin ihan vaan auton takia. Rätti pois ja kova katto jatkuvasti kiinni. :)
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

aloppo

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 271
  • Because rice car
Vs: Bongattu
« Vastaus #1390 : 17.05.13 - klo:07:10 »
Softtop delete ja kovakatto jatkuvasti päällä  638  action-smiley-066

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Bongattu
« Vastaus #1391 : 17.05.13 - klo:09:03 »
Itsehän ostin mäksän siksi että se on avoauto. En minä tuolla viitsi ajaa ylipäätään ollenkaan jos kattoa ei voi pitää auki, bussikin on miellyttävämpi tapa kulkea. Mutta en minä omien preferenssieni perusteella oleta että tottakai muutkin ovat samaa mieltä.

Ei omani lisäksi avokattobongauksia tänä aamuna. Eilisessä miitissä sen sijaan oli hassu bongaus, kun paikalle saapui täysin sattumalta uusi Miatakuski. Auto oli kyllä lievästi tuttu, mm. minä ja ErkkiM ollaan kummatkin aikanaan samaa autoa ostomietteissä katseltu.

Ja niin kävihän siinä myös avo-corvette. Manuaali  :P



ex-NA8C

lahtiain

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 803
  • NA6 '93
Vs: Bongattu
« Vastaus #1392 : 17.05.13 - klo:13:53 »
Mä en ostanu MX-5:ttä sen takia, että se on avo. Ostin sen siitä huolimatta. Toki nätillä kelillä katto auki ajelu saa elämän tuntumaan aika huolettomalta.

Kuppipenkin kanssa katon käyttö on vaan aika ikävää, ja mulla on päivittäinen matka yliopistolle noin 2km eli ei paljoa ehdi nauttia. Usein tulee kyllä katto avattua, ja auto on sitten parkissa katto alhaalla. Tänään kostautui ensimmäisen kerran, kun pieni sadekuuro meni alueen yli. Yllättävän vähän sisusta kuitenkaan kastuu, kun hattuhylly ei juuri ime vettä, ja auto oli oikein päin parkissa sateeseen nähden, että tuulilasi suojasi penkit istuinosan puoleen väliin. Tästä oppii  biggthumpup.

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Bongattu
« Vastaus #1393 : 17.05.13 - klo:14:04 »
Mä ostin ekan mx:äni siks että se oli avoauto, ja sitten tajusin mitä kaikkea muutakin se on. Ja siks mulla on nyt toi ratahuora kovakatolla.

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Bongattu
« Vastaus #1394 : 17.05.13 - klo:14:46 »
Mun duunipaikan edestä bongattu uusi kerholainen juuri saksasta tuodulla NB99 1.8 BRG + kovakatolla  8)  Neuvoin jo mistä saa tilattua megaruutan ja turbon
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd