Kirjoittaja Aihe: Ahvenistolle toisen kerran 28.7.2010 klo 11-13  (Luettu 7574 kertaa)

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: Ahvenistolle toisen kerran 28.7.2010 klo 11-13
« Vastaus #30 : 27.07.10 - klo:14:28 »
Eiköhän, vastaava käytäntö on käytössä melkein kaikilla ratapäivillä.
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Ahvenistolle toisen kerran 28.7.2010 klo 11-13
« Vastaus #31 : 27.07.10 - klo:14:29 »
Saako nopeet kuskit driftata hitaiden vuorolla kun edessä eikä takana ole pitkällä säteellä yhtään autoa  8)

« Viimeksi muokattu: 27.07.10 - klo:14:37 kirjoittanut Samsa »
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3971
Vs: Ahvenistolle toisen kerran 28.7.2010 klo 11-13
« Vastaus #32 : 27.07.10 - klo:14:41 »
Saako nopeet kuskit driftata hitaiden vuorolla kun edessä eikä takana ole pitkällä säteellä yhtään autoa  8)

Mun mielestä ei ole estettä driftata, jos ketään ei ole lähellä = rata on tyhjä edestä ja takaa. Mutta jos joku ajaa driftaajan kiinni, niin tietä pitää antaa heti (kuten muutenkin pitää tehdä, jos/kun joku saavuttaa).

Tommi

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 289
  • 1,6 Sutii...
Vs: Ahvenistolle toisen kerran 28.7.2010 klo 11-13
« Vastaus #33 : 27.07.10 - klo:14:57 »
Pitää ensin kellottaa aika että tietää kumpaan ryhmään kuuluu,vai miten? Kerran Ahvenistolla käynyt,eikä aikoja tullut otettua.
BRG -91.,Energy Suspension,HEL,Cobra,Cusco,K&N,SPAX,schroth,KUMHO  ym. pskaa, kiinni autossa.. Pitäs oppia ajamaan...

akir0

  • Kerhon rahastonhoitaja
  • Yleisvalvoja
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1083
Vs: Ahvenistolle toisen kerran 28.7.2010 klo 11-13
« Vastaus #34 : 27.07.10 - klo:15:02 »
Tämän takia ajateltiin, että jaetaan ratavuoro huomenna vartin vuoroihin, joista joka toinen on nopeille kuskeille ja joka toinen hitaille. Periaate olisi se, että nopeiden vuorolla ajetaan n. 1.40 aikoja tai nopeammin ja hitaiden vuorolla ajetaan n. 1.50 aikoja tai hitaammin. Hitaiden vuorolla saa ajaa nopeatkin mutta kierrosaika pitää sovittaa 1.50 tasolle. Uskoisin, että tällä järjestelyllä ajaminen olisi mukavampaa ja turvallisempaa kaikille.

Sopiiko tämä järjestely kaikille?

Mä en välttämättä ihan suoralta kannata, mielestäni aiemmin homma on toiminut kuitenkin hyvin. Odotuksena muutenkin lienee, ettei huomenna paikalla tule ihan hirveästi olemaan autoja, jolloin ongelmia ei pitäisi päästä syntymään.

Ajaisin itse kuitenkin hitaiden autojen joukossa ja ainakin aiemmilla kerroilla on satunnaisesti aina joutunut jonkun ohittamaan ja vastaavasti päästämään jonkun ohitseen. Lisäksi radalla on aina autoja, joista osa on sisäänajo- tai ulosajokierroksella, jolloin ohituksia kuitenkin tulee tapahtumaan.

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3971
Vs: Ahvenistolle toisen kerran 28.7.2010 klo 11-13
« Vastaus #35 : 27.07.10 - klo:15:11 »
Tämän takia ajateltiin, että jaetaan ratavuoro huomenna vartin vuoroihin, joista joka toinen on nopeille kuskeille ja joka toinen hitaille. Periaate olisi se, että nopeiden vuorolla ajetaan n. 1.40 aikoja tai nopeammin ja hitaiden vuorolla ajetaan n. 1.50 aikoja tai hitaammin. Hitaiden vuorolla saa ajaa nopeatkin mutta kierrosaika pitää sovittaa 1.50 tasolle. Uskoisin, että tällä järjestelyllä ajaminen olisi mukavampaa ja turvallisempaa kaikille.

Sopiiko tämä järjestely kaikille?

Mä en välttämättä ihan suoralta kannata, mielestäni aiemmin homma on toiminut kuitenkin hyvin. Odotuksena muutenkin lienee, ettei huomenna paikalla tule ihan hirveästi olemaan autoja, jolloin ongelmia ei pitäisi päästä syntymään.

Ajaisin itse kuitenkin hitaiden autojen joukossa ja ainakin aiemmilla kerroilla on satunnaisesti aina joutunut jonkun ohittamaan ja vastaavasti päästämään jonkun ohitseen. Lisäksi radalla on aina autoja, joista osa on sisäänajo- tai ulosajokierroksella, jolloin ohituksia kuitenkin tulee tapahtumaan.

Huomenna on tulossa mahdollisesti Nextin tuttu kisakuski ratabemarilla tai ainakin Next puhui aiemmin, että hänellä on tällainen tuttu, joka voisi tulla joskus ajamaan. Ja lisäksi yksi radalle rakennettu 911 turbo Porsche. Joten varmasti syntyy suuria nopeuseroja.

Akir0:n ajatuksessa on sinänsä järkeä, että homma on sujunut pääsääntöisesti hyvin. Mitä jos tehtäisiin siten, että varataan kaksi vartin pätkää nopeille kuskeille eli n. 1.40-ajaville eli esim. molempien tuntien kolmas vartti ja silloin radalle menisivät vain ne jotka ajavat nopeasti. Sitten "normaaliaikana" todella nopea ajaminen jätettäisiin väliin, jolloin vältytään vaaratilanteilta. Tällöin nopeat kuskit pääsevät vapaasti ajamaan kovaa ilman jatkuvaa ohitustarvetta.

Edit:
3/4 ajasta ajettaisiin kuten ennenkin (pl. todella nopea ajaminen pois) ja 1/4 olisi nopeille kuskeille
« Viimeksi muokattu: 27.07.10 - klo:15:22 kirjoittanut Marko »

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Ahvenistolle toisen kerran 28.7.2010 klo 11-13
« Vastaus #36 : 27.07.10 - klo:15:25 »
Ei tule nopeita autoja mun kauttani.

Toisesta laukesi öljypohja metsätielle perjantaina (seisoo vieläpä jossain tampereen likellä metsässä vielä) ja toinen on ilmeisesti konerempassa....

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3971
Vs: Ahvenistolle toisen kerran 28.7.2010 klo 11-13
« Vastaus #37 : 27.07.10 - klo:15:58 »
Mitä jos kokeiltaisiin huomenna seuraavaa:

11.30-11.45 ja 12.30-12.45 ovat nopeiden ajajien vuoroja, jolloin ajettaan n. 1.40 tai sen alle painuvia aikoja.

Muina vuoroina ajetaan kuten ennenkin mutta ollaan aiempaa tarkempia turvallisuuden suhteen eli kovaa ajavat voivat ajaa muinakin aikoina mutta jos kovaa ajamisesta aiheutuu vaaraa, niin ko. kuski poistetaan "normaalivuoroilta".

Ehdotan tätä sen takia, että ajaminen olisi turvallista kaikille. Ja lisäksi kierrosaikaa kellottavilla nopeilla kuskeilla on tilaisuus siihen. Itse en lukeudu nopeisiin kuljettajiin.

Edit: (Jos tämä ei toimi huomenna, niin unohdetaan tämä jatkossa mutta jos toimii, niin voidaan soveltaa samaa muinakin ratapäivin)
« Viimeksi muokattu: 27.07.10 - klo:16:17 kirjoittanut Marko »

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: Ahvenistolle toisen kerran 28.7.2010 klo 11-13
« Vastaus #38 : 27.07.10 - klo:16:18 »
Eiköhän toi jako nopeisiin ja hitaisiin ole simppelein. Jokaisella on varmaan perstuntuma omaan vauhtiinsa ja kummassa ajaminen tuntuu hyvältä. Jos muita MX:iä nopeampia autoja tulee niin eikö olis ok että ne sopeutuis meidän menoon, eikä toisinpäin, kerholta ei kuitenkaan löydy montaa autoa joka ajaa samanlaisia aikoja kuin em. 911 turbo osaavan kuskin käsissä.
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3971
Vs: Ahvenistolle toisen kerran 28.7.2010 klo 11-13
« Vastaus #39 : 27.07.10 - klo:16:22 »
Jos muita MX:iä nopeampia autoja tulee niin eikö olis ok että ne sopeutuis meidän menoon, eikä toisinpäin, kerholta ei kuitenkaan löydy montaa autoa joka ajaa samanlaisia aikoja kuin em. 911 turbo osaavan kuskin käsissä.

Joo, oon ihan samaa mieltä sun kanssa tuosta. Eli muut sopeutuvat miatakuskien menoon mutta miten se käytännössä toteutetaan on sitten toinen juttu.

Laittakaahan muutkin kommentteja tänne. On siis ehdotettu seuraavia vaihtoehtoja:

jakoa nopeisiin ja hitaisiin vuoroihin
nopeille autoille pari vartin vuoroa
jatketaan kuten ennenkin


Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Ahvenistolle toisen kerran 28.7.2010 klo 11-13
« Vastaus #40 : 27.07.10 - klo:16:56 »
nopeille autoille pari vartin vuoroa
jatketaan kuten ennenkin



Jompikumpi näistä mun mielestä.

Nopeissakaan autoissa ei ole ongelmia koska itse ainakin olen päässyt vetämään ihan tyhjällä radalla joten en usko etteikö sinne nopeat mahtuisi joukkoon(tietty niin kuskistakin kiinni).

akir0

  • Kerhon rahastonhoitaja
  • Yleisvalvoja
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1083
Vs: Ahvenistolle toisen kerran 28.7.2010 klo 11-13
« Vastaus #41 : 27.07.10 - klo:17:35 »
nopeille autoille pari vartin vuoroa
jatketaan kuten ennenkin



Jompikumpi näistä mun mielestä.

Nopeissakaan autoissa ei ole ongelmia koska itse ainakin olen päässyt vetämään ihan tyhjällä radalla joten en usko etteikö sinne nopeat mahtuisi joukkoon(tietty niin kuskistakin kiinni).

Joo, jos(kun?) halutaan tarjota mahdollisuus joillekuille nykäisemään kunnon aikoja, niin tarjotaan vaikka se 2 x 15min vuorot noille oikeasti nopeille autoille ja kuskeille, jolloin saavat ajaa ilman, että kumpienkaan tarvitsee hirveästi varoa. Muina aikoina sitten "kuten ennenkin". Mun puolestani tälläistä järjestelyä voidaan huomenna kokeilla. Käytännön ajoaika säilyy kuitenkin samana meillä hitailla kuskeilla, koska koko aikaa ei kuitenkaan voi olla radalla.

Miten toi käytännössä tullaan hoitamaan? Liputtaako joku nopean ajon alkavaksi ja päättyväksi aina?

walesi

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 168
Vs: Ahvenistolle toisen kerran 28.7.2010 klo 11-13
« Vastaus #42 : 27.07.10 - klo:20:02 »
Auto voi olla nopee mutta kuski hidas.

Huomennapahan näette.
Mullapa onkin Tom Matanon nimmari takaluukun kannessa :)

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Ahvenistolle toisen kerran 28.7.2010 klo 11-13
« Vastaus #43 : 27.07.10 - klo:22:02 »
Mulle sopis oikein hyvin toi nopeat / hitaat jako, eli itse lukeudun hitaisiin, ja tuolla pääsisi eroon siitä fiiliksestä että on aivan totaalisena radan tukkeena. Eikä tarvitsisi kokoaikaa kytätä peilejäkään niin tarkkaan :) Tai siis paremminkin voisi sanoa niin, että oikeasti hyviä aikoja hakevat saisivat rauhassa ajaa kovaa, ilman että tarvitsee kokoaikaa väistellä meitä köröttelijöitä :)

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3971
Vs: Ahvenistolle toisen kerran 28.7.2010 klo 11-13
« Vastaus #44 : 27.07.10 - klo:22:48 »
Kokeillaan huomenna paria vartin vuoroa nopeiden aikojen ajajille. Ja jatketaan keskustelua asiasta, kun nähdään miten homma toimii.

Ja muistakaahan  maksaa ajomaksut etukäteen + kuitti mukaan, jos ei ole maksettu viimeistään viime sunnuntaina.
http://www.miata.fi/forum/index.php?topic=812.msg8767#msg8767