Kirjoittaja Aihe: Miata -90 kilpiin  (Luettu 4497 kertaa)

JTY

  • Juniori
  • Viestejä: 12
Miata -90 kilpiin
« : 10.08.10 - klo:13:03 »
Leimasetä haluaa kasan dokumentteja, osa niistä on ihan ok, mutta haluaa myös
todistuksen melutasosta päästötodistuksen lisäksi.
Ekaa kertaa tuota pyytävät mistään autosta mitä tuonu tainu
meiniki kiristyä entisestään, löytyykö Mazdalta tuota melutaso todistusta ?
Auto on euro mallia, saksasta tuotu viron kautta Suomeen.



hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Miata -90 kilpiin
« Vastaus #1 : 10.08.10 - klo:13:31 »
Luulisi että Pakettiautopoikien kautta saisi kaikki tarvittavat todistukset.

Siihen en sitten ota kantaa että tarvitseeko noita kaikkia edes todistella lain pohjalta...

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: Miata -90 kilpiin
« Vastaus #2 : 10.08.10 - klo:14:43 »
Katsastuksen keskeytys ja konttorin vaihto?
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3970
Vs: Miata -90 kilpiin
« Vastaus #3 : 10.08.10 - klo:14:58 »
Tämä ei ole nyt varmaa tietoa mutta käsittääkseni 90-mallisessa ei tarvita mitään todistuksia. Itse toin -95 mallisen 4 vuotta sitten ja siinäkään ei tarvittu muuta kuin paikan päälle meno ja leima tuli kerralla kuntoon.

Soitapa AKE:en ja pyydä puhelimeen joku, joka vastaa maahantuontikatsastuksien valvonnasta. Sen jälkeen on faktatietoa.

Atte.V

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 692
Vs: Miata -90 kilpiin
« Vastaus #4 : 10.08.10 - klo:17:28 »
Tämä ei ole nyt varmaa tietoa mutta käsittääkseni 90-mallisessa ei tarvita mitään todistuksia. Itse toin -95 mallisen 4 vuotta sitten ja siinäkään ei tarvittu muuta kuin paikan päälle meno ja leima tuli kerralla kuntoon.
Soitapa AKE:en ja pyydä puhelimeen joku, joka vastaa maahantuontikatsastuksien valvonnasta. Sen jälkeen on faktatietoa.
Toikin vähän riippuu siitä mitä tietoja ulkomaisesta rekisteriotteesta löytyy. Ton ikäseen saksan tuontiin ei tosiaan mitään lappuja tarvita. Viron rekisteriootteesta en tiedä mitä tietoja löytyy.
NA 1,8 turbo

Marok

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 789
    • MX-5 päiväkirja
Vs: Miata -90 kilpiin
« Vastaus #5 : 10.08.10 - klo:18:41 »
Leimasetä haluaa kasan dokumentteja, osa niistä on ihan ok, mutta haluaa myös
todistuksen melutasosta päästötodistuksen lisäksi.
Ekaa kertaa tuota pyytävät mistään autosta mitä tuonu tainu
meiniki kiristyä entisestään, löytyykö Mazdalta tuota melutaso todistusta ?
Auto on euro mallia, saksasta tuotu viron kautta Suomeen.



No jo on kumma. Onko siinä joku mahtirööri sitten kiinni, vai miten ne nyt noin?
Ei voi sanoa muuta kuin...mitä Samulis jo sanoi: nostat kytkintä ja menet vaikka naapuripitäjän katsurin juttusille.

JTY

  • Juniori
  • Viestejä: 12
Vs: Miata -90 kilpiin
« Vastaus #6 : 11.08.10 - klo:01:28 »

No jo on kumma. Onko siinä joku mahtirööri sitten kiinni, vai miten ne nyt noin?
Ei voi sanoa muuta kuin...mitä Samulis jo sanoi: nostat kytkintä ja menet vaikka naapuripitäjän katsurin juttusille.

Noh ei se mahtirööri ole ;D, mut uusiksi tehty kylläkin 2.5" parilla vaimentimella ja random techin katilla.
Minkä ikäsissä ne on kyselly melu todistuksia ?

aloppo

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 271
  • Because rice car
Vs: Miata -90 kilpiin
« Vastaus #7 : 11.08.10 - klo:08:05 »
Mitä olen alustavasti kysellyt noita tarvittavia papereita niin joka paikassa ovat halunneet selvityksen melutasosta... (mulla -94 brittiauto)

xmipax

  • Juniori
  • Viestejä: 14
  • Selfmadecars.com
Vs: Miata -90 kilpiin
« Vastaus #8 : 11.08.10 - klo:13:31 »
Mulla ei kyselty mitään, vaikka brittipapereissa ei ollu mistään mainintoja.. Ei päästöjä, painoja ei mitään.. Ja leimatuli! Autohan on siis briteistä tuotu vm.90 ja autosta tuli ei vähäpäästönen..;)

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3970
Vs: Miata -90 kilpiin
« Vastaus #9 : 11.08.10 - klo:14:13 »
Kun mun auto leimattiin, katsastaja kävi jostain listalta katsomassa MX-5:n tiedot ja kyseli multakin onko mun autossa jotain erityistä. Sen jälkeen hän vaan kävi auton läpi ja leima tuli.

Xmipax: sun auto on loistava virikohde. Itse laittaisin tuohon 1.8-autosta koneen, jarrut (pakko laittaa jarrut, että saa koneen leimattua) ja perän. Sen jälkeen ahdinta kiinni. Toinen vaihtoehto on vapariviritys mutta tulee hv/euro tulee paljon kalliimmaksi.

xmipax

  • Juniori
  • Viestejä: 14
  • Selfmadecars.com
Vs: Miata -90 kilpiin
« Vastaus #10 : 11.08.10 - klo:14:23 »
Totta, täytyy varmaan käydä hakemassa NB korinen varaosa-auto briteistä.:) Eikös tosta 1.6 saa ihan riittävästi tehoa irti ahtimella?

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3970
Vs: Miata -90 kilpiin
« Vastaus #11 : 11.08.10 - klo:14:27 »
Totta, täytyy varmaan käydä hakemassa NB korinen varaosa-auto briteistä.:) Eikös tosta 1.6 saa ihan riittävästi tehoa irti ahtimella?

Saa siitä tehoa irti mutta 1.8 on parempi ahtokohde. Sen perä kestää tehoja, kun 1.6:n perä saattaa laueta. Lisäksi isommalla koneella saa nopeamman spoolauksen +enemmän vääntöä ja tehoa. 1.8:aan löytyy paremmin (ahto)palikkaa.

Briteistä kun ostaa jonkun pommikuntoisen (ulkoisesti huonon mutta teknisesti hyvän) NA 1.8:n, niin siitä saa nuo kaikki tarvittavat osat suunnilleen pelkän perän hinnalla.
« Viimeksi muokattu: 11.08.10 - klo:14:55 kirjoittanut Marko »

Atte.V

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 692
Vs: Miata -90 kilpiin
« Vastaus #12 : 11.08.10 - klo:14:51 »
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/B885BE1C-1D43-4875-A226-7FDBCF9DCDEC/0/Lisapoytakirja_MUU_M1N1_ko_ennen_112010.pdf
Ton aken oman ohjeen mukaan melutodistusta ei tarttis vielä ton ikäselle.

No jo on kumma. Onko siinä joku mahtirööri sitten kiinni, vai miten ne nyt noin?
Ei voi sanoa muuta kuin...mitä Samulis jo sanoi: nostat kytkintä ja menet vaikka naapuripitäjän katsurin juttusille.
Noh ei se mahtirööri ole ;D, mut uusiksi tehty kylläkin 2.5" parilla vaimentimella ja random techin katilla.
Minkä ikäsissä ne on kyselly melu todistuksia ?
Toi röörin koko tai äänekkyyskään ei liity millään tavalla tohon auton alkuperäiseen melutasoon tai sen todistamiseen lapulla, koska rööri on jälkikäteen vaihdettu.
NA 1,8 turbo

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3970
Vs: Miata -90 kilpiin
« Vastaus #13 : 11.08.10 - klo:14:58 »
Noi laput on kyllä tosi järkeviä. Lapuilla tosiaan todistat, että melut olivat ok tehtaaltä lähtiessä ja päästöt samoin. Sen jälkeen putkisto vaihtoon + katti ja varmasti arvot muuttuvat mutta ei haittaa, kunhan on joskus ollut ok  ;D

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: Miata -90 kilpiin
« Vastaus #14 : 11.08.10 - klo:17:05 »
xmipax
Käy hakemassa mielummin hyväkuntonen NA 1.8, paskaa ei kannata alkaa raahaa. Purkuun jos se menee niin saa enemmän ehjiä osia myytäväks. Tai sit ruuvaat noi sun osat siihen kiinni ja kauppaat kokonaisena veks, lopputuloksena ilmanen tekniikanvaihto. Eikä ehjän ja paskan hinnan ero kuitenkaan kaada budjettia.

Noi laput on kyllä tosi järkeviä. Lapuilla tosiaan todistat, että melut olivat ok tehtaaltä lähtiessä ja päästöt samoin. Sen jälkeen putkisto vaihtoon + katti ja varmasti arvot muuttuvat mutta ei haittaa, kunhan on joskus ollut ok  ;D
Tää muakin nauratti, mä voin käydä kaikenlaisten lappujen kanssa konttorilla ja sit kun leimasedän paperinälkä on tyydytetty voidaan yhdessä todeta ettei auton putkistossa ole mitään alkuperäistä :D

Aloppo, sun putkes kanssa orkkispaperit kourassa leimasetaa kiusaamaan "BOOOOOO, mitä? En mä saa selvää"
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa