Kirjoittaja Aihe: Miata -90 kilpiin  (Luettu 4496 kertaa)

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Miata -90 kilpiin
« Vastaus #15 : 11.08.10 - klo:18:20 »
Totta, täytyy varmaan käydä hakemassa NB korinen varaosa-auto briteistä.:) Eikös tosta 1.6 saa ihan riittävästi tehoa irti ahtimella?

Saa siitä tehoa irti mutta 1.8 on parempi ahtokohde. Sen perä kestää tehoja, kun 1.6:n perä saattaa laueta. Lisäksi isommalla koneella saa nopeamman spoolauksen +enemmän vääntöä ja tehoa. 1.8:aan löytyy paremmin (ahto)palikkaa.

Briteistä kun ostaa jonkun pommikuntoisen (ulkoisesti huonon mutta teknisesti hyvän) NA 1.8:n, niin siitä saa nuo kaikki tarvittavat osat suunnilleen pelkän perän hinnalla.

Japanimportsilla on edelleen tuo 1.8 kone kaupan 780€ ja varmasti noita löytyy halvemmallakin jos ettii. Toisaalta riippuu ihan budjetista ja paljonko tehoa repii. Kyllä tuosta 1.6 koneestakin saa sen 250hp joka riittää jo monelle. Ja tuo auto kun on ei-vähäpäästönen niin mitään valmiita palikoita ei tarvitse tilailla vaan kaikki voi tehdä ite, säästää aika mukavasti.  8)
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

JTY

  • Juniori
  • Viestejä: 12
Vs: Miata -90 kilpiin
« Vastaus #16 : 12.08.10 - klo:12:03 »
Joo ei oo helppoa Suomessa, vuosivuodelta tulee tiukemmaksi tää importti touhu  ::)
Hyvä tietää et muiltakin pyydetty melulappuja, laitoin kyselyn TüV nordicciin.

aloppo

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 271
  • Because rice car
Vs: Miata -90 kilpiin
« Vastaus #17 : 13.08.10 - klo:09:13 »
Kun mun auto leimattiin, katsastaja kävi jostain listalta katsomassa MX-5:n tiedot ja kyseli multakin onko mun autossa jotain erityistä. Sen jälkeen hän vaan kävi auton läpi ja leima tuli.

Missä kävit näyttämässä?

Väittääkö samulis että pörisee mun racing-putki?  ;D

JTY

  • Juniori
  • Viestejä: 12
Vs: Miata -90 kilpiin
« Vastaus #18 : 11.09.10 - klo:12:24 »
Kun mun auto leimattiin, katsastaja kävi jostain listalta katsomassa MX-5:n tiedot ja kyseli multakin onko mun autossa jotain erityistä. Sen jälkeen hän vaan kävi auton läpi ja leima tuli.

Missä kävit näyttämässä?

Väittääkö samulis että pörisee mun racing-putki?  ;D

Lempäälän autokatsastus

JTY

  • Juniori
  • Viestejä: 12
Vs: Miata -90 kilpiin
« Vastaus #19 : 11.09.10 - klo:13:02 »
Niin nyt on miata suomen kansalainen  ;D
Vähän joutu tinkaa muutoksista, mut muuten meni sit hyvin kun oli se TÜV lappu mukana.

Tässä eka moddi josta inssi piti, mut puuttu yksi kahden kirjaimen merkintä:


Katsuria tyydyttäny ratkaisu, tosin valoteholtaan huonompi kuin yllä oleva:



Täällä lisää fotoo jos kiinnostaa:
http://oh1jty.toimii.net/auto/miata.php