Kirjoittaja Aihe: Talviteloille  (Luettu 33873 kertaa)

Terez

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 493
  • Mäntäkenraali
Vs: Talviteloille
« Vastaus #45 : 16.10.11 - klo:19:57 »
jumalauta mä oon kade ihmisten tallitiloista. Do want!
'94 NA 1.8 rataprojekti
'00 NB 1.8 käyttis

Opus5

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 171
Vs: Talviteloille
« Vastaus #46 : 16.10.11 - klo:20:23 »
jumalauta mä oon kade ihmisten tallitiloista. Do want!

En mä nyt vielä vihertyis jos pitää pumpulla poikittain työntää. . . ;D

Totta puhuen kyllä tallipaikka on aikaliki must pehmeäkattoisen haltijalle. Ite joudun työntämään/vetämään takimmaisen auton viimeisen metrin (tosin se johtuu muun tavaran määrästä) mutta kaksi autoa mahtuu kylmän katon alle.

Meidän Mäx on varmaan vara-autona pikkuajossa läpi talven kun tuli myytyä se tavis vara-auto pois. Tosin saa nähdä miten käy kun on 65% bonukset vapaana, sehän on oikeestaan ihan tuhlausta eli siis vois säästää ostamalla jotain kivaa . . .

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: Talviteloille
« Vastaus #47 : 16.10.11 - klo:20:51 »
jumalauta mä oon kade ihmisten tallitiloista. Do want!

150 euroa kuussa. Vieläkö kadehdituttaa? No on siinä pari prätkää vielä samaan rahaan.
1.64 NA

CD

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 830
Vs: Talviteloille
« Vastaus #48 : 16.10.11 - klo:20:52 »
jumalauta mä oon kade ihmisten tallitiloista. Do want!
En mä nyt vielä vihertyis jos pitää pumpulla poikittain työntää. . . ;D

Mä en oo vielä niin rohkea että ajaisin sen sinne. Pitäs kuitenki eka laskee kuin kovaa pitää ajaa ennen ku vetäsee käsijarrusta ja kääntää rattia.. Kovin moni, ketä on käyny tossa tallissa, on ihmetelly että miten se on sinne ajettu.

Ei oo oma talli ja kaverina tuolla on Offi-käytössä oleva Pajero, sitäkin pitäs omistajan pystyä talvella rassaamaan, joten tilaa riittää kyllä. Mun ei tartte talvella liata käsiä, kun ei oo aikaa.

Tumppi

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 85
Vs: Talviteloille
« Vastaus #49 : 16.10.11 - klo:21:10 »
Siellä se lepää talviunta kaukana pohjanmaalla vanhempien autotallissa  :'(
Pikkuhiljaa talven aikana tehdään pientä remppaa. Ainakin vesipumppu ja jakopäänhihna/rullat yms, menevät vaihtoon. Samalla laitan uuden alu syylärin. Myös laturi kannattaa huoltaa kun kerran on irti.



Miata NC-06

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Talviteloille
« Vastaus #50 : 16.10.11 - klo:22:46 »
Pirun katsastusaika sotkee mun suunnitelmat ihan huolella, olis auto jo pukeilla ja osissa jos ei joutuis katsastamaan talviaikaan...

..., näitä mitään talviteloille ole tarkoitettu laitettavaksi.

Ootas kun tulee ekat kunnon lumimyrskyt. Aivan loistava talviauto muuten mutta matala kun on niin aikasin aamulla ei voinut kaikkia risteyksiä edes käyttää jos aura-auto oli jättänyt lumivallin mennessään. Useemman kerran piti oikoa vastaantulijan puolelta että pääsi etenemään.  ;D


Eikä edisty mun sulle tuleva prokkiskaan, feelua jossain komponentissa niin kestää....

Klasu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 787
Vs: Talviteloille
« Vastaus #51 : 16.10.11 - klo:23:21 »
Eikä edisty mun sulle tuleva prokkiskaan, feelua jossain komponentissa niin kestää....

Noo ei ole vielä lumi maassa niin ei vielä iske paniikki  ;D Kädet täynnä kaikkea ylimäärästä jo muutenkin, koko päivä tuli punnerrettua auton kanssa että kehtaa huomenna viedä leimalle. Ongelmat kasaantuu...

Terez

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 493
  • Mäntäkenraali
Vs: Talviteloille
« Vastaus #52 : 17.10.11 - klo:18:00 »
jumalauta mä oon kade ihmisten tallitiloista. Do want!

150 euroa kuussa. Vieläkö kadehdituttaa? No on siinä pari prätkää vielä samaan rahaan.

opiskelijabudjetin miehenä sanon nyt että hyi.
Itellä on kyllä lämpimässä tallissa, mutta tilaa on auton molemmilla puolin noin 30-40cm, ja kun konetta nostettiin laatikon kanssa pihalle tuli isoja ongelmia tallin korkeudenkin kanssa, kun puomi otti kattoon kiinni moottorin ulosmahtumis korkeudessa  dunno
'94 NA 1.8 rataprojekti
'00 NB 1.8 käyttis

Kassu

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 135
    • Kotisivu
Vs: Talviteloille
« Vastaus #53 : 18.10.11 - klo:17:43 »
Sunnuntaina väänsin nastat alle, saa aamuliukkaat tulla.. Pitää vielä käydä kova katto kaivamassa autoon kaverin tallin vintiltä niin ois auto valmis talvehtimaan.
-01 MX-5 1.8s

Atte.V

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 692
Vs: Talviteloille
« Vastaus #54 : 22.10.11 - klo:11:45 »
Tänään menee oma talviteloille jos vaan saan toisenkin soarerin kuntoon (automaattilaatikko luistaa). Aika paljon olis taas projektia talveksi tiedossa. Jos sit ens kesäks sais taas vähän lisää voimaa ja ainakin paremmat jarrut.
NA 1,8 turbo

tuma

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 828
Vs: Talviteloille
« Vastaus #55 : 24.10.11 - klo:21:52 »
Alkoi näillä viileämmillä keleillä käynnistyminen olemaan yhtä vaikeeta kuin omistajalla sunnuntaiaamuisin, niin piti viedä hallin nurkkaan seisomaan...  action-smiley-066
NA 1,6l ´91 Classic Red

Klasu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 787
Vs: Talviteloille
« Vastaus #56 : 24.10.11 - klo:21:58 »
Alkoi näillä viileämmillä keleillä käynnistyminen olemaan yhtä vaikeeta kuin omistajalla sunnuntaiaamuisin, niin piti viedä hallin nurkkaan seisomaan...  action-smiley-066

Just aamulla mietin että jokohan sitä tuuppais säilöön, kävi kolmella ja kauheen nihkeästi pitkän aikaa. Ehkä se osottaa mieltään  dunno

lahtiain

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 803
  • NA6 '93
Vs: Talviteloille
« Vastaus #57 : 25.10.11 - klo:00:03 »
Mistäs moiset kylmäkäynnistysongelmat? Tyypillistä NA:lle? :O

Oma yksilö lähtenyt harvoina kylminä aamuina kyllä nätisti käyntiin, mutta eipä montaa kertaa lähes-pakkasella ole tullut käynnistettyä.

tuma

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 828
Vs: Talviteloille
« Vastaus #58 : 25.10.11 - klo:00:19 »
Mulla on ainakin paska akku. Tyhjeni viime talvena kokonaan, kun en jaksanu laturiin välillä laittaa ja keväälläkään ei heti tuntunut ottavan latausta vastaan. Kesän toimi kuitenkin OK. Täällä on jo ollut pakkasöitä ja ne ei paskalle akulle ole hyväksi.

Kyllä se normaalisti käymään lähti, mutta pyöritti tosi heikosti, niin en viittinyt ottaa riskiä että joku päivä ei pyöräyttäiskään tarpeeksi. Talviauto kun on ollut tuolla liki kymmenen kilometrin päässä kesäsäilössä juhannuksesta asti.
NA 1,6l ´91 Classic Red

Klasu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 787
Vs: Talviteloille
« Vastaus #59 : 25.10.11 - klo:00:41 »
Mistäs moiset kylmäkäynnistysongelmat? Tyypillistä NA:lle? :O

Oma yksilö lähtenyt harvoina kylminä aamuina kyllä nätisti käyntiin, mutta eipä montaa kertaa lähes-pakkasella ole tullut käynnistettyä.

Viimetalvi meni paremmin kun muilla talouden peltipurkeilla, ei kertaakaan jäänyt käynnistymättä saati käynyt nuhasesti. Ilmeisesti melkeen 15tkm on tulpille/johdoille jo liikaa, jotku halppis johdot tuolla on saksan jäljiltä joten vois vaihtaa ne ennen säilömistä.