Noi Avt0matin linkit kannattaa kyllä lukasta läpi ajan kanssa, niissä on varmaan enemmän asiaa mitä edes keksii kysyä.
Mut vastaan silti pariin kohtaan tässä..
vaihtoehdot ovat käytännössä loppupään NB:t ja alkupään (2006-2008) NC:t
Käy ihmeessä kokeilemassa molempia ennen ku päätät. Noi on kuitenkin jotenkin tavallaan tosi erilaisia autoja. Olkoonkin makuasioita, mut minusta NC onnistuu olemaan jotenkin tylsä ja siitä puuttuu paljon NA/NB:n hupikerrointa. Jotkut taas näkee asian ihan toisinpäin ja kehuu miten NC:ssä on enempi ison auton tuntua ja sillä on lepposampaa ajella. Älä usko meitä, vaan koita ite!
(...olkoonkin, että Kämryyn verrattuna ne on keskenään aika samanlaisia...)
Ja siinähän se mahtuminenkin selviää parhaiten. Pituus ja paino ei vielä paljoa kerro, yhellä on pituus jaloissa, toisella selässä ja painokin voi olla hartioiden leveydessä, tai mahassa. Jollekin "hyvin mahtuu" tarkottaa, että polvet koukussa mahtuu just ratin ja ovenkahvan väliin, joku kaipaa enempi tilaa.
Onko näiden vehkeiden talvikäytössä mitään ylitsepääsemättömiä ongelmia, joiden takia kyseiset laitteet pitäisi jättää yksinomaan kesäautoiksi?
Mulla on NB ympärivuotinen käyttis parhaillaan seittemättä talvea. Ei mitään mainittavaa ongelmaa. Muutama talvi menty rättikatollakin, kun ei oo jaksanu etelän viikon talven ajaks nostaa kovaa kattoa. Kovalla katolla on kyllä parempi näkyvyys ja muutenkin helpompi putsata jäästä/lumesta, että osta ilman muuta moisella, kun ei se ostohetkellä kauheasti tee lisähintaa. Vakioalustalla toi on niin korkeakin, ettei se raavi pohjaa, jos joku nykyauto on tietä jo ajanut.
Kannattaa ruostesuojata ennen ekaa suolausta, niin pääsee varmasti helpommalla. Ei nää nyt ihan hetkessä puhki ruostu, mullakaan ei oo vielä tullu sanomista, vaikka leimalla helmoja tökkivätkin. Tiedostan kyllä, että ruosteet etenee alkuun piilossa, mut jos nyt käyttiksestä puhutaan, niin on niitä herkempiäkin ruostujia ihan tavan perheautoissa.
Mut testaa ja valkkaa se mihin oma persus mahtuu ja mikä tuntuu itelle paremmalta.